Wedstrijd 5

Peter de Looff winnaar 5e wedstrijd 2023

Goedgemutst en dan letterlijk bedoeld (het was koud!) verlieten 17 enthousiaste vissers op weg naar de visstekken op de pier het knusse paviljoen Noordzee, nadat we daar eerst een bakkie koffie hadden gedronken en alwaar het trekken van de steknummers plaatsvond.
Er zijn nog aardig wat vissen gevangen en dat in deze koude tijd.
De winnaar werd Peter met 19 stuks en in zijn kielzog gevolgd door John Willems en Bas Hollander met 18 resp. 17 stuks.
Er is hoofdzakelijk schar en wijting gevangen met wat verdwaalde botten en meunen, ook wat gullen zijn er getackeld en Michel Gouda had het grootste ex. zijnde 46 cm – een mooie score,
Ook nog een spiering kwam op de kant, de aanwezige aalscholver hebben we gelukkig niet gehaakt.
Pechvogel van de dag was Simon Blom die zijn mooie Colmic in tweeën smeet maar tis maar een hengel zei hij nog maar het blijft toch een dure grap. Dat de hengel brak kwam hoogstwaarschijnlijk door een beschadiging die onlangs veroorzaakt is door een meeuw die zijn hele hengeltuigage van de pier rukte en de hengels een eind lager tussen de blokken terechtkwamen, daar kan geen een hengel tegen.
Het winnende koppel waren Simon met Peter de L. , gevolgd door Bas en René en als derden eindigden Paul met Frank.
Er zijn totaal 215 vissen gevangen.
Ondanks de koude start werd het ’s middags zelfs lenteachtig daar de zon er bij kwam en gingen bij sommigen zelfs de overjas uit.
Kortom: het was uiteindelijk toch een lekkere sessie.
Volgende wedstrijd is 4 maart a.s.

Paul en Frank derde.

Peter en Simon eerste