Wedstijd 1

Bas Hollander winnaar 1e wedstrijd 2018-2019

Dikke westen 9Bft op onze pier en daarom moesten we met 29 man!
uitwijken naar het NZK te Velsen-zuid alwaar het prima vertoeven was,
er ging steeds meer kleding uit zo lekker werd het.
Nadeel was dat de Eurovissers ook op deze locatie een wedstrijd hadden en wij gedwongen werden behoorlijk in te schuiven hetgeen het vissen met 2 hengels niet makkelijk maakte,
er zijn daardoor wel wat lijnen gesneuveld.
Bas die een kopstek lootte in vak B en voor de meesten uit zicht stond, ving daar achterin leek wel de hele wereld: 33 vissen waaronder diverse palingen (o.a. 66 en 78 cm), botten en veel steenbolken - totale lengte vis 695 cm.
Runner-up werd Paul Blanken in vak A met 26 vissen en een lengte van 493 cm, hij had er o.a. een bolk bij van 30 cm. Tom van de Pol kon niet achter blijven door eveneens met 26 stuks de derde plek te bemachtigen, totale vislengte 452. De grootste vis werd gevangen door Robert Boon nl. een paling van 86 cm en dat op 0.26 mm lijn!
Hoe kreeg hij hem binnen want dat slag vissen is erg sterk, duurde 15 minuten eer het beestje op de kant lag. Als beloning werd een zakje met 10 gekleurde visloodjes zijn deel.
Opmerkelijk was ook dat Arjen Tanja een zeebaars van 58 cm ving – dit zijn toch wel mooie vangsten mannen.
 In de koppels scoorden met 52 vissen Bas en René 100 punten.
Tweede met 44 stuks werden Leen en Tom: 99 pnt.
Derde met 34 stuks werden Hendrik met Robert M.
Er zijn totaal 287 vissen geregistreerd hetgeen een mooi resultaat mag heten.
Van horen zeggen konden de Eurovissers ze amper vangen,
dus mag gezegd worden dat er bij de IJZZV toch wel veel goede vissers zitten.
Gevangen 10 soorten: paling, steenbolk, schar, bot, schol, wijting, dikkopje, zeebaars, spiering, grondel.
Wij zijn verheugd dat er nieuwe gezichten mochten worden verwelkomd:
Michel Gouda, Simon Blom en Jack van Gool – veel plezier en succes mannen bij de komende wedstrijden.
De eerstvolgende is op 6 oktober a.s.