wedstrijd 1 21/22

John Beun winnaar1e wedstrijd 2021-2022

Eindelijk mochten we na een lange onderbreking weer in wedstrijdverband vissen en gelijk met reden uitgeweken naar het NZK maar dat mocht de pret niet drukken; ondanks dat het dit keer niet hard waaide hebben we toch voor onze alternatieve visplek in Velsen-zuid gekozen vanwege de aanwezigheid van vele werkhekken op onze zuidpier en gooien met lood was wat te link door de krappe ruimte die er nu is.
John Beun heeft deze eerste editie met 48 gevangen vissen ruim gewonnen en hij had er zelfs een grote horsmakreel bij!
Tweede vandaag en zeker niet door hem verwacht was Bas met 21 vissen en nummer drie werd Hans Hendriks met 34 stuks hetgeen ook een hoog aantal is.
De opkomst was wat minder dan anders maar daar waren wat redenen voor bekend. In de koppels werden John en Tom vd Pol met 60 vissen 1ste in de uitslag.
Tweede werden Hans met Wout v Beijeren met 59 vissen. Derde en hoe kon het ook anders waren Bas Hollander en René vd Haag met 34 vissen geworden.
Gefeliciteerd allen!
Er zijn totaal 301 vissen met een gezamenlijke lengte van 39,30 meter gevangen.
Meeste vis bestond uit steenbolken en wijtingen, ook is er zeebaars, tong, grondel gesignaleerd.
Grootste vis was een bot van 31 cm en gehaakt door Wout en een zak met loodjes was zijn beloning. Iedereen moest zijn eigen aas regelen en niks ging/gaat meer centraal, gewoon te omslachtig.
Er waren na afloop in paviljoen Noordzee met de tombola weer leuke prijsjes te winnen, was goed geregeld.
We hebben prachtig nazomers weer gehad. Volgende wedstrijd nr. 2 vindt op 2 oktober plaats en zal ongetwijfeld in het NZK zijn daar de pierwerkzaamheden dan nog niet gereed zullen zijn.

Eindelijk was het weer zo ver een vereniging's wedstrijd.
Door werkzaamheden gingen we naar het noordzeekanaal.
Harry had het parcours lekker ruim uitgezet en om 10 uur gingen we van start.

Bij de eerste draai zag ik de eerste visjes links en rechts langs komen.

Er kwamen aardig wat soorten op de kant.

Dit was niet over het hele parcours zo. De ééne stek is de andere niet, en dan vissen we nog met allemaal verschillende onderlijnen.

Kleine zeebaarsjes bot wijting en steenbolk waren hoog in aantal.

Ook enkele spieringen gevangen door Rob Mark.

Botje 9 cm. Alle vissen onder de 15 cm zijn 1 punt

Maar na vijf uur vissen kan er maar één de beste zijn met 48 vissen John Beun

Tweede Bas Hollander met 21 vissen.

derde plaats Hans Hendriks
eind uitslag