wedstrijd 9 28 mei

Marc van de Pieterman winnaar 9e wedstrijd 2021-2022

Als vanouds was het voor aanvang wedstrijd verzamelen in strandpaviljoen Noordzee maar wat was de uiteindelijke opkomst met slechts 9 deelnemers bijzonder karig hetgeen ik nog niet mee heb gemaakt, waar zijn al die vissers?
Kwam o.a. ook doordat een aantal leden meededen met een strandwedstrijd elders in het noorden, maar toch.
Rond 09.00u verplaatsten wij ons allen richting pier om te kijken wat nou de juiste vislocatie zou worden daar er al behoorlijke rollers tegen de pier kletsten en het water zelfs nog een meter zou stijgen nou dat kon weleens een natte bende gaan worden om op ons wedstrijdgedeelte te gaan vissen.
Na rijp beraad gekozen voor het oude piergedeelte voor het grote hek alwaar wij met 9 negen man redelijk tot goed uit de voeten konden en zelfs gingen vissen met 2 hengels.
De laagste gelootte nummers stonden dus bij genoemd hek maar daar stoof het ook aardig echter daar kwam ook de winnaar vandaan. Marc van de Pieterman die 4 vissen op de kant wist te krijgen en hij de wedstrijd won door in de laatste draai nog een botje te vangen en daarmee zijn buurman Robert
Mark met centimeters verschil versloeg omdat laatstgenoemde er maar 1 centimeter bij viste.
Tweede in de uitslag werd Jeffrey ’t Hart die ook een kopstek had maar aan het andere eind van het stuk pier vlakbij de ingang van de jachthaven, hij ving al snel een grote paling gevolgd door een tong maar daar bleef het ook bij.

De paling was 63 cm lang en daar kreeg hij als prijs ook een zak met loodvrije ankerloodjes voor. Degene die dus net niet eerste werd door het gevangen botje van Marc was Robert Mark die ook 4 vissen had en derde werd; het was bij hun geen prettige plek om te staan met die rottige stuifwind maar ze eindigden beiden wel lekker hoog in de uitslag. De volgende 4 vissers die naast deze mannen stonden vingen elk 1 vis en de daaropvolgende 2 man visten helaas een nul. Hoofdoorzaak van deze toch wel slechte visserij waren de ontelbare krabben die werkelijk in know time je haken kaal vraten, dan hadden we ook nog in het midden van het parkoers een stuk onderwaterobstakel liggen hetgeen bij 3 vissers lijnen - lees voorslagen kostte en dan vooral bij Peter Boudesteijn en Robert Boon. Dat is echt balen kan ik wel zeggen. Er is wijting, bot, tong en paling gevangen en genoeg krabben. Ondanks de weinige deelnemers was het na afloop gezellig zo met z’n negenen met een hapje en een drankje erbij en we hadden allemaal een prijs (lol). Ook hielden we weer de gebruikelijke tombola. Het was een zonnige, droge en wat frisse dag. Volgende en laatste wedstrijd van het seizoen 2021-2022 vindt plaats op 11 juni a.s.