De Strandprutsers in actie voor KIKA

Dinsdag, 3 maart 2020

Wij zijn De Strandprutsers.

Een groep van 14 enthousiaste zoutwatervissers, die op een gezellige manier met elkaar vissen. Geen wedstrijden, maar laagdrempelig genieten van het buiten zijn en vissen. Heel graag nemen we beginnende zoutwatervissers daarin mee.

DOE MEE MET ONZE ACTIE: Geld binnen hengelen voor KiKa.
Wij gaan proberen op deze dag minimaal € 2000,- op te halen voor KiKa. En daar hebben wij jullie hulp voor nodig. Het beloofd een geweldig evenement te worden met veel media aandacht en verschillende manieren om geld binnen te hengelen. Er is een sponsoractie voor gevangen vis, en een spellencircuit voor jong en oud. Dus ook omstanders kunnen meedoen aan de actie!

Deze Strandprutsers organiseren een ouder/kind visdag.
Wij willen graag kinderen kennis laten maken met het vissen in zout water. Je bent lekker buiten en je kunt de meest bijzondere visjes vangen. We willen de jeugd graag kennis laten maken met onze hobby.

Wij gunnen alle jeugd plezierige visuurtjes, maar er is een groep jeugd die getroffen is door de vreselijke ziekte kanker. Voor hen is het lang niet altijd mogelijk om even lekker naar buiten te gaan om te vissen, terwijl ze dat zo graag zouden willen. We mogen hen niet vergeten en willen graag iets voor ze doen. Daarom organiseren wij een ouder/kind visdag op zondag 24 mei.

DOEN JULLIE MET ONS MEE?
Zondag 24 mei van 11 uur tot 14 uur. Iedereen is welkom vanaf 10:30 uur, maar je mag tot 13 uur instappen. We gaan vissen in het Noordzeekanaal bij Oud Velsen, op de Velserdijk in Velsen-Zuid.

De sponsoractie:
Aanmelden/inschrijven kan vooraf per email naar michelgouda2014@gmail.com. Na je inschrijving ontvang je van ons een sponsor formulier. Deze kun je uitprinten en laten invullen door je ouders, familie, buren, vrienden, vriendinnen misschien zelfs naar je school en sportvereniging, die jou voor deze speciale dag willen sponsoren.
Vraag of ze een bedrag van bijv. € 0,50 per door jou gevangen vis willen sponsoren. Ook is het mogelijk om een vast bedrag te sponsoren. Dus vang je weinig vis haal je toch geld op. Het sponsor formulier kan je 24 mei bij de Strandprutsers inleveren, of terug mailen naar herman291068@gmail.com.

Belangrijk om te weten:
Je mag alleen vissen onder begeleiding van een volwassene. Dus één van je ouders, maar opa, oma, oom, of tante is ook goed. Graag je eigen hengel en molen meenemen. Als je dat niet hebt, dan hebben De Strandprutsers wel materiaal die je mag gebruiken. Graag bij opgave/inschrijving vermelden of je een hengel nodig heb.

Als je van tevoren opgeeft, krijg je van ons een tas met een hapje en een drankje, uiteraard voor beiden. In de tas zit ook aas om de vis mee te vangen, twee onderlijnen met haken en loodvrije werpgewichten. Aan het eind van de dag krijg je een mooie medaille.

DOE MET ONS MEE EN STEUN KiKa!

De Strandprutsers